Jak powszechnie wiadomo, początki są najtrudniejsze, jednak w przypadku Pole Dance najgorsze wydają się pierwsze zajęcia, przynajmniej w oczach tych, którzy mają je dopiero przed sobą i nie wiedzą czego się na nich spodziewać.

W rzeczywistości pierwszy trening Pole Dance nie jest niczym strasznym, wykonujesz rozgrzewkę, poznajesz podstawowe ruchy, trenerka prezentuje Ci, czego będziesz się uczyć w najbliższym czasie, zostajesz wtajemniczona w fascynujący świat tej dyscypliny.

Na drugi trening przyjdziesz już bezstresowo, ponieważ będziesz wiedziała, że nikt nie będzie kazał Ci wspinać się po rurce, z którą będziesz miała do czynienia po raz pierwszy. Każdy trening zawsze zaczyna się od rozgrzewki, która pozwala zapobiec ewentualnym urazom podczas tańca, po niej następują ćwiczenia przy i na rurce, trening kończą ćwiczenia rozciągające.

Czego nauczysz się podczas miesiąca treningu?

Z pewnością obędziesz się z rurką, na tyle, aby móc bezpiecznie się po niej wspiąć, nauczysz się podstawowych spinów, większość kursantek w ciągu tego czasu zaczyna też próbować pierwszych zwisów do góry nogami. Na każdych następnych zajęciach będziesz uczyła się kolejnych, nowych elementów, takich jak wspinanie się po drążku, trudniejsze spiny, przejścia, w miarę zdobytych umiejętności będziesz mogła spróbować też łatwych combo, czyli kombinacji kilku figur z przejściami między nimi oraz prostej choreografii.

Naukę pole Dance zaczniesz na statycznym (nieruchomym) drążku, w miarę, jak twoje umiejętności i pewność siebie wzrosną, będziesz mogła przejść na drążek obrotowy, który pozwoli Ci na wykonanie bardziej widowiskowych spinów.

Przez pierwszy miesiąc nie obejdzie się też bez bólu, zakwasów  i siniaków, ponieważ Pole Dance angażuje większość mięśni ciała, które na ogół są mało używane, jednak twoje ciało i ty  z czasem przyzwyczaicie się do rurki i siniaków będzie coraz mniej, a ból z czasem ustąpi.

 

Jak zmieni się moje ciało po  miesiącu ćwiczenia Pole Dance?

Treningi Pole Dance angażują 90% mięśni całego ciała, dlatego już po miesiącu uczęszczania na nie poprawi się twoja kondycja, a twoja skóra stanie się jędrniejsza. Ćwiczenia poprawią twój metabolizm i krążenie, no zapewnią zastrzyk endorfiny, dzięki czemu twoje samopoczucie będzie znacznie lepsze. Dodatkowo warto wiedzieć, że podczas treningu Pole Dance spalisz dużo kalorii, a z czasem twoja sylwetka się wysmukli.